red. Dorota Kowalska, Urszula Strzelczyk – Raduli
Opole 2014
ISBN 978-83-62-683-46-8
ISBN 978-83-7511-194-1
Spis treści
Wstęp [DOROTA KOWALSKA, URSZULA STRZELCZYK-RADULI] | 7 |
ROZDZIAŁ I | |
ADAM SUCHOŃSKI | |
Holocaust Romów w edukacji szkolnej | 13 |
DOROTA KOWALSKA | |
Współczesne koncepcje edukacji etnicznej dzieci romskich w teorii i w praktyce | 21 |
DANIEL WIŚNIEWSKI | |
Wielokulturowość jako problem w dobie globalizacji | 35 |
URSZULA STRZELCZYK-RADULI, | |
Zwiększanie szans edukacyjnych uczniów romskich poprzez realizację zadań z „Programu na rzecz społeczności romskiej” w PSP nr 1 w Kędzierzynie-Koźlu | 47 |
MARTA GODLEWSKA-GOSKA | |
Kulturowe uwarunkowania stosunku Romów do edukacji szkolnej dziewcząt | 58 |
SŁAWOMIR ŚLIWA | |
Miejsce profilaktyki społecznej w edukacji międzykulturowej | 85 |
ROZDZIAŁ II | |
KRYSTYNA ŁANGOWSKA-MARCINOWSKA | |
Zaburzenia w zachowaniu ucznia a niepowodzenia w nauce | 97 |
ANETA SIKORSKA | |
Psychoterapia a prawa dziecka w edukacji | 116 |
SŁAWOMIR KANIA | |
Nauczanie filozofii w szkole jako profilaktyka niedostosowania społecznego młodzieży | 126 |
SŁAWOMIR KANIA, KINGA MYDLARZ | |
Szkolna profilaktyka zaburzeń zachowania po stracie rodzica | 139 |
MARIUSZ DROŻDŻ | |
Media – odbiór – edukacja | 152 |