Specjalność: ZARZĄDZANIE W ADMINISTRACJI
Celem kształcenia na tej specjalności jest przygotowanie absolwentów do sprawowania funkcji kierowniczych w jednostkach administracji państwowej i samorządowej oraz w instytucjach pozarządowych.
WIEDZA:
Program specjalności obejmuje takie przedmioty specjalizacyjne, jak: bezpieczeństwo obywateli jako zadanie samorządu; rola i miejsce straży granicznej/gminnej; zarządzanie kryzysowe w aspekcie zadań samorządu województwa; zarządzanie w administracji publicznej; administracyjne prawo gospodarcze; polityka regionalna i fundusze strukturalne; społeczno-ekonomiczne uwarunkowania rozwoju gmin i obszarów lokalnych; podstawy prawa europejskiego; strategie zarządzanie w administracji rządowej i samorządowej; zarządzanie informacją w administracji publicznej; organizacje społeczne w polityce państwa; polityka społeczna.
UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJE:
W ramach tej specjalności studenci zdobędą umiejętności z zakresu: zarządzania w administracji; tworzenia systemów władzy lokalnej i polityki społecznej; rozumienia funkcjonowania administracji w świetle standardów europejskich oraz społeczno-regionalnych aspektów integracji europejskiej; inicjowania współpracy przygranicznej i rozumienia pełnionej roli w tym zakresie przez organy administracji i instytucji pozarządowych.
PERSPEKTYWY ZAWODOWE:
Absolwenci tej specjalność będą mogli znaleźć zatrudnienie w charakterze: zarządzających w sferze administracji państwowej i samorządowej; pracowników instytucji pozarządowych;pracowników firm podejmujących działania w zakresie współpracy przygranicznej; specjalistów administracji zajmujących się polityką społeczną; urzędnicy publiczni zajmujący się obsługą podmiotów zagranicznych; pracownicy agend rządowych i samorządowych oraz organizacji społecznych kreujących strategie rozwoju regionów.