PL / EN / DE / UK
Polska Nagroda Jakości

zdjęcie_prawa_strUroczyste wręczenie nagrody odbyło się 11 listopada 2012 na Zamku Królewskim w Warszawie, gdzie prestiżowa statuetka została przekazana na ręce Rektora uczelni – prof. Mariana Duczmala.



07/03/2014

Stres oksydacyjny w diagnostyce i terapii dysleksji rozwojowej w doświadczeniach pedagogiczncych

Stres oksydacyjnyAutor: Maria. Bogumiła Pecyna

Opole 2013

ISBN 978-83-62683-21-5

ISBN 978-83-7511-139-2

Spis treści

Przedmowa 7
1. Osoba – osobowość w portrecie ucznia z fizjologicznie rozpoznaną dysleksją rozwojową 15
1.1. Informacje podstawowe 15
1.2. Rzeczywista wiedza o etiologii, symptomatologii i typologii dysleksji rozwojowej 19
1.3. Konotacyjne kontrowersje wokół wyrażenia „dysleksja rozwojowa” 26
2. Aktywność bioelektryczna kory przedczołowej u młodzieży z obniżonym wysyceniem tlenem krwi tętniczej w jej regionie 32
2.1. Introdukcja 32
2.2. Grupy badawcze i zastosowane techniki optoelektroniczne 43
2.3. Rezultaty z realizacji empirycznego przedsięwzięcia i ich omówienie 46
2.4. Podsumowanie i praktyczne wnioski 52
3. Psychofizjologiczne reakcje na stres zarejestrowane u młodzieży z fizjologicznie zdiagnozowaną dysleksją rozwojową 58
3.1. Grupy badawcze i zastosowane techniki optoelektroniczne 75
3.2. Wyniki badania i ich omówienie 76
3.3. Podsumowanie; trendy pragmatyczne 79
4. Stres oksydacyjny w badaniach fotopletyzmograficznych młodzieży z fizjologicznie rozpoznaną dysleksją rozwojową 83
4.1. Grupy badawcze i zastosowane techniki optoelektroniczne 96
4.2. Analiza uzyskanych wyników i ich interpretacja 100
4.3. Dyskusja możliwych rozwiązań 105
4.4. Ogólne podsumowanie i uogólnione wnioski aplikacyjne 108
5. Mechanizmy prewencyjne, naprawcze i eliminujące z organizmu produkty powstałe w procesach oksydacji 111
5.1. Znaczące linie obrony organizmu ludzkiego przed stresem oksydacyjnym 111
5.2. Deskrypcja ważniejszych metod diagnozujących poziom stresu oksydacyjnego u młodzieży z fizjologicznie zdiagnozowaną dysleksją rozwojową 115
5.3. Ogólne podsumowanie problemu diagnostycznego i terapeutycznego w kontekście sformułowanych trendów pragmatycznych 121
Przesłanie do psychologów i pedagogów zatrudnionych w poradniach szkolnych 124
Piśmiennictwo 127
Summary 146
wszia opole 45-085 Opole, ul. Niedziałkowskiego 18
tel. 77 402-19-00/01, 77 542-11-55
info@poczta.wszia.opole.pl
Odwiedź nas:
Lokalizacje
Akademiki
Wirtualny spacerr
Komunikacja
Odwiedź także Fit Life Szara Willa
log