Specjalność: ADMINISTRACJA FINANSOWO-GOSPODARCZA
Wybór tej specjalności umożliwi studentowi zdobycie kompetencji niezbędnych do objęcia samodzielnych stanowisk w strukturach administracji publicznej (rządowej i samorządowej) oraz w organizacjach biznesowych i pozarządowych. Specjalność wyposaży studenta w umiejętność analizowania i interpretowania zjawisk o charakterze gospodarczym i finansowym oraz w zdolność do podejmowania decyzji w oparciu o dostępne narzędzia prawne i finansowe.
WIEDZA:
W ramach specjalności student zdobędzie między innymi wiedzę z zakresu:
- mikro- i makroekonomii;
- finansów publicznych i prawa finansowego;
- publicznego prawa gospodarczego;
- podstaw wiedzy o polskim systemie podatkowym oraz podatkach i opłatach lokalnych.
- audytu, nadzoru i kontroli w administracji publicznej;
- postępowania egzekucyjnego w administracji
- prawa cywilnego z umowami w administracji;
- prawa zamówień publicznych;
- partnerstwa publiczno-prywatnego;
- finansów samorządu terytorialnego,
- polityki regionalnej UE,
UMIEJĘTNOŚCI i KOMPETENCJE:
Po ukończeniu tej specjalności absolwenci będą potrafili m.in.:
- analizować i interpretować akty prawne regulujące sposób działania jednostek budżetowych,
- planować i zarządzać budżetem w jednostkach samorządu terytorialnego, instytucjach publicznych, jednostkach budżetowych;
- interpretować okoliczności i proponować rozwiązania w sferze ograniczeń działalności gospodarczej, takich jak koncesje, zezwolenia, licencje itp.;
- zarządzać finansami w urzędach administracji publicznej;
- prowadzić audyt w jednostkach administracji publicznej;
- przeprowadzić procedurę zamówień publicznych;
- podejmować działania w obszarze stymulowania przedsiębiorczości.
PERSPEKTYWY ZAWODOWE:
Absolwenci tej specjalności mogą być zatrudnieni, jako:
- specjaliści ds. gospodarczych lub finansowych w jednostkach budżetowych;
- specjaliści w wydziałach kontroli i nadzoru jednostek samorządu terytorialnego lub urzędów administracji rządowej (np.inspekcji pracy, inspekcji handlowej, inspekcji sanitarnej);
- specjaliści w administracji skarbowej i podatkowej (urzędy skarbowe, urzędy kontroli skarbowej);
- specjaliści ds. funduszy unijnych w instytucjach administracji publicznej, podmiotach gospodarczych i organizacjach pozarządowych;
- specjaliści w izbach gospodarczych, zrzeszeniach przedsiębiorców, agencjach wspierających rozwój przedsiębiorczości;
- specjaliści w instytucjach finansowych i gospodarczych zarówno publicznych jak i prywatnych (przedsiębiorstwa, banki, fundacje itd.).