Specjalność: E-ADMINISTRACJA I GOSPODARKA
Celem kształcenia na specjalności e-administracja i gospodarka jest wyposażenie studentów w wiedzę, umiejętności i kompetencje nie tylko z zakresu prawa i administracji publicznej, ale także przygotowanie ich do wykorzystania nowoczesnych narzędzi informatycznych w jednostkach administracji publicznej i gospodarczej oraz do prowadzenia przez nich projektów informatycznych w administracji rządowej i jednostkach samorządu terytorialnego. Ponadto absolwent tej specjalności będzie charakteryzował się znajomością m.in. możliwości skorzystania przez przedsiębiorców z pomocy publicznej, procedur elektronicznego systemu zamówień publicznych czy partnerstwa publiczno-prywatnego.
Wiedza:
W ramach tej specjalności studenci zdobędą wiedzę z zakresu:
- polskich i europejskich uregulowań dotyczących administracji elektronicznej,
- nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych w e-administracji,
- możliwości wykorzystania nowych technologii informatycznych w działalności administracji publicznej, w tym funkcjonowania systemów obiegu dokumentów, arkuszy kalkulacyjnych, systemów pracy grupowej i komunikowania się elektronicznego,
- ekonomii i zarządzania, pozwalającą na podejmowanie podstawowych decyzji gospodarczych w skali mikro i makroekonomicznej,
- funkcjonowania społeczeństwa informacyjnego.
Umiejętności i kompetencje:
W ramach tej specjalności studenci zdobędą:
- umiejętności analizowania prawnych regulacji administracji elektronicznej,
- umiejętności opracowania właściwych procedur do przygotowania decyzji zgodnie z obowiązującym prawem krajowym i europejskim w ramach e-administracji,
- umiejętności stosowania metod, technik i narzędzi pozyskiwania, przetwarzania i wykorzystywania danych z użyciem technik informatycznych w administracji,
- umiejętności i kompetencje w zakresie zrozumienia zasad społeczeństwa informacyjnego zgodnego z wytycznymi UE.
Perspektywy zawodowe:
Absolwenci tej specjalności będą merytorycznie przygotowani do podjęcia pracy w podmiotach administracji publicznej wykorzystujących technologie informatyczne, np. na stanowiskach związanych z wykorzystaniem elektronicznego obiegu dokumentów czy świadczeniem usług drogą elektroniczną. Absolwent zostanie także przygotowany do pracy w instytucjach współpracujących z administracją publiczną, np. prowadzących licytację elektroniczną, wymianę dokumentów, składających oferty lub zapytania. Absolwent, uzyskując kompetencje z zakresu prawa pracy czy zamówień publicznych, będzie przygotowany także do podjęcia pracy jako specjalista pracujący dla biznesu.