Specjalność: ZARZĄDZANIE W ADMINISTRACJI
Celem kształcenia na tej specjalności jest przygotowanie absolwentów do sprawowania funkcji kierowniczych w jednostkach administracji państwowej i samorządowej oraz w instytucjach pozarządowych.
WIEDZA:
Program specjalności obejmuje takie przedmioty specjalizacyjne, jak:
- bezpieczeństwo obywateli jako zadanie samorządu. Rola i miejsce straży granicznej/gminnej
- zarządzanie kryzysowe w aspekcie zadań samorządu województwa
- zarządzanie w administracji publicznej
- administracyjne prawo gospodarcze
- polityka regionalna i fundusze strukturalne
- społeczno-ekonomiczne uwarunkowania rozwoju gmin i obszarów lokalnych
- podstawy prawa europejskiego
- strategie zarządzanie w administracji rządowej i samorządowej
- zarządzanie informacją w administracji publicznej
- organizacje społeczne w polityce państwa
- polityka społeczna
UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJE:
W ramach tej specjalności studenci zdobędą umiejętności i wiedzę dotyczące:
- strategii zarządzania w administracji
- systemów władzy lokalnej
- polityki społecznej
- funkcjonowania administracji w świetle standardów europejskich
- społeczno-regionalnych aspektów integracji europejskiej
- problematyki współpracy przygranicznej i pełnionej roli w tym zakresie przez organy administracji i instytucje pozarządowe.
PERSPEKTYWY ZAWODOWE:
Absolwenci tej specjalność będą mogli znaleźć zatrudnienie w charakterze:
- zarządzających w sferze administracji państwowej i samorządowej
- pracowników instytucji pozarządowych
- pracowników firm podejmujących działania w zakresie współpracy przygranicznej
- specjalistów administracji zajmujących się polityką społeczną
- urzędach publicznych zajmujących się obsługą podmiotów zagranicznych
- agendach rządowych i samorządowych oraz organizacjach społecznych kreujących strategie rozwoju regionów.