Czy chcecie Państwo wiedzieć jak pracuje mózg ucznia? Jak wykorzystywać możliwości poznawcze dziecka? Co zrobić, żeby jeszcze lepiej pobudzać uczniów do myślenia? Jak dobrać styl nauczania do stylu uczenia się? Jak postępować, by uczeń uwierzył we własne możliwości? Na te i wiele innych pytań dotyczących efektywnej i nowatorskiej pracy nauczyciela, znajdziecie Państwo odpowiedzi na studiach podyplomowych z zakresu NEURODYDAKTYKI w Wyższej Szkole Zarządzania i Administracji w Opolu.
DLACZEGO NEURODYDAKTYKA?
Neurony to ostatnio bardzo modny wśród pedagogów temat. Najnowsze badania pokazują, że tworzenie właściwego środowiska wychowawczego decyduje o tym czym będą zajmować się nasze dzieci. Aktywność uczniów znajduje odzwierciedlenie w strukturze sieci neuronalnej. Dlatego w ramach studiów podyplomowych będziecie Państwo uczyć się tego jak projektować i prowadzić zajęcia aby były one najlepszym sposobem rozwijania mózgu i wykorzystania potencjału ucznia.
Studia oparte są na innowacyjnym programie nauczania, zaś zajęcia prowadzone przez fachowców doświadczonych w neurodydaktyce. Podobnie jak u dzieci, mózgi dorosłych ludzi każdorazowo podejmują decyzję o tym, czy dana informacja jest interesująca, przydatna i czy istnieje sens jej przetwarzania. Dlatego zajęcia będą ciekawe, efektywne i przede wszystkim przyjazne mózgowi.
DLA KOGO NEURODYDAKTYKA?
Studia polecane są nauczycielom wszystkich typów szkół, szkoleniowcom, tutorom, trenerom rozwoju osobistego oraz wszystkim osobom zainteresowanym rozwojem osobistym i zawodowym.
PROGRAM STUDIÓW:
W ramach studiów podyplomowych zdobędziecie Państwo informacje na temat psychologii poznawczej, inteligencji wielorakiej, neurobiologicznych podstaw funkcjonowania mózgu, psychologii osiągnięć szkolnych uczniów oraz. nauczania polisensorycznego. Ponadto będziecie Państwo brać udział w treningu kreatywności, w warsztatach umiejętności wychowawczych i terenowych. Poznacie metody pracy coacha, tutora i animatora kultury. Dowiecie się Państwo o metodach nauczania przyjaznych mózgowi, kinezjologii edukacyjnej i terapii biofeedback.
DLACZEGO W WSZIA?
Nasze zajęcia zbudowane są na skrupulatnie opracowanych programie nauczania. Plan zajęć jest elastyczny i dostosowywany do możliwości i potrzeb słuchacza. Studia trwają trzy semestry, a zajęcia odbywają się w piątkowe popołudnia lub weekend (w zależności od ustaleń grupy). Materiały dydaktyczne oraz część kursu i zaliczeń organizowana jest na specjalnie przygotowanej platformie e-learningowej. Formy i terminy zaliczeń semestralnych i końcowych zawsze ustalane są wspólnie ze słuchaczami.
Dla naszych słuchaczy proponujemy także darmowy pakiet dziesięciu obszernych podręczników (e-booków) o tematyce przydatnej w pracy nauczyciela. Są to między innymi pozycje dotyczące edukacji i wychowania, profilaktyki w szkole, diagnozy trudności w uczeniu się, spraw uczniowskich, wolontariatu, zaburzeń rozwojowych, terapii i szeroko rozumianych oddziaływań pedagogicznych itp.
Organizacja studiów
Studia rozpoczynają się w październiku i trwają dwa semestry.
Zajęcia odbywają się w piątki.
Studia podyplomowe kończą się egzaminem końcowym.